maanantaina, huhtikuuta 18, 2016

Tervetuloa J-pentue!

Hedy ja parin tunnin ikäiset pennut
Pentulaatikosta kuuluu vaimeaa vikinää ja rahinaa, kun kuusi staffivauvaa kilpailee Hedyn parhaista maitokanavista. Hedy makaa rauhallisen raukeana ja putsailee pienokaisia tai vain nauttii äitiydestään. Hedy ilmoitti lähestyvästä synnytyksestä jo vuorokausi sitten, mutta vasta illalla klo 21 paikkeilla alkoi olla tosi kysymyksessä. Kun mitään ei kuitenkaan näyttänyt tapahtuvan, minä aloin olla jo kärsimätön. Elias rauhoitteli ja sanoi ponnistusvaiheen voivan kestää useita tunteja. Vaikka tämä oli jo minulle kymmenes pennutus, hermoilin melko lailla. Tunnit tosiaan kuluivat ja vasta puolenyön aikoihin Hedy alkoi ponnistaa tosissaan. Se ei kuitenkaan saanut pentua ulos, sillä se oli takaperin. Elias auttoi varovaisesti vetämällä ja niin saatiin ensimmäinen poika maailmaan klo 01.17. Muilla pennuilla olikin sitten kiire päästä ulos, 20 minuutin väliajoin syntyi narttu ja kaksi urosta. Kello 3 tuli melkein lentäen ulos taas uros, mutta sitten Hedy päätti ottaa aikalisän. Se oli putsannut kaikki pennut, ja ne pumppasivat tarmokkaasti jo maitoa nisistä. Kun kaikki näytti olevan rauhallista, nukahdin pentulaatikon viereen, mutta hätkähtelin hereille lähes puolen tunnin välein ja tarkistin että kaikki on hyvin. Klo 6 heräsin äänekkääseen nuolemiseen ja vikinään ja tajusin Hedyn putsaavan uutta pentua. Se oli hoitanut kuudennen pennun synnytyksen omin voimin. Energinen narttupentu oli jo vauhdissa etsimässä emon nisää. Saldo on siis neljä urosta ja kaksi narttua. Muutama pentu näyttää melko mustalta ja loput ovat selkeästi brindlejä.  Kaikilla on mukavasti valkoisia merkkejä.


Pentu 1, poika. Minä halusin olla hieman erilainen ja tulla maailmaan häntä edellä


Pentu 2, tyttö. Minulla on hieno valkoinen kaulus


Pentu 3, poika. Minulla on valkoinen liivi.
Pentu 4, poika. Minulla on raidallinen takki

Pentu 5, poika. Minulla taas on valkoinen paidankaulus
Pentu 6, tyttö. Minä tulin maailmaan ihan ilman ihmisten apua ja heti osasin löytää maitohanan
Fina on ollut ihmeissään pentuhuoneen tapahtumista, Tänään asensimme oveen lapsiportin, niin että Hedy ja Fina voivat puolin ja toisin seurata talon tapahtumia. Annoin Finan käydä pentulaatikolla, se nuuhkaisi ilmaa ja aivan kuin todeten "Ai, tollaisia rääpäleitä" se kääntyi pois. Hedyä ei Finan käynti hermostuttanut, se vain kohotti hieman korviaan. Tämä tietää hyvää, sillä Fina pääsee varmaan leikkitädiksi, kunhan pennut pääsevät temmeltämään laatikon ulkopuolelle. 

Ei kommentteja: